Održivo poslovanje

Održivost postaje temelj poslovne strategije u suvremenom okruženju, u kojem dionici sve više prepoznaju važnost utjecaja poslovanja na okoliš i društvo. Jadrolinija je u potpunosti posvećena otvorenoj i pravovremenoj komunikaciji sa svim svojim dionicima o aktivnostima i inicijativama koje provodi u području održivosti.

  • Strategija održivosti

    Usvajanjem Strategije održivog razvoja utvrdili smo ključne smjerove djelovanja s ciljem smanjenja negativnih utjecaja na društvo i okoliš. Strategija nam omogućuje učinkovitije upravljanje rizicima povezanim s ovisnošću o resursima i okolišnim izazovima, kao i prepoznavanje područja u kojima možemo dodatno pridonijeti održivom razvoju.

    Kroz Strategiju jasno smo definirali konkretne mjere i aktivnosti, ciljne vrijednosti i pokazatelje uspješnosti. Odgovornosti za provedbu, ostvarenje i praćenje strategije dodijeljene su nadležnim sektorima i službama unutar organizacije, čime osiguravamo sustavan i koordiniran pristup održivosti.

    Izradili smo prvi Izvještaj o održivosti te smo procjenom dvostruke materijalnosti utvrdili najvažnije teme za naredno razdoblje, a to su:

    1. Siguran i pouzdan prijevoz putnika
    2. Zdravlje i sigurnost zaposlenika
    3. Dostupne pravodobne informacije za putnike
    4. Radni uvjeti i benefiti za zaposlenike
    5. Doprinos razvoju lokalnih (otočkih) zajednica

    Uprava Jadrolinije usvojila je ESG politike te je odgovorna za njihovu provedbu u svakodnevnom poslovanju, strateškim odlukama i ključnim transakcijama. Krovne ESG politike predstavljaju temelj našeg daljnjeg razvoja u smjeru održivosti, odgovornog poslovanja i društvene odgovornosti. Ove politike definiraju načela i obveze koje se odnose na ključna područja poslovanja – od zaštite okoliša, sigurnosti putnika i zaposlenika, ravnopravnosti i poštivanja ljudskih prava, do informacijske sigurnosti i borbe protiv korupcije. Također postavljaju okvir za odgovornu nabavu i naš doprinos zajednici kroz lokalno zapošljavanje, obrazovanje i podršku važnim društvenim inicijativama.

    Svi zaposlenici Jadrolinije, neovisno o vrsti ugovora o radu, podizvođači i suradnici obvezni su pridržavati se ESG politika kada djeluju u ime Jadrolinije. 

  • Očuvanje okoliša

    Jadrolinija je odgovoran pomorski prijevoznik koji sustavno brine o zaštiti okoliša. Svjesni klimatskih izazova s kojima se suočavamo, u nadolazećem razdoblju usmjerit ćemo ulaganja prema modernizaciji flote, s ciljem smanjenja emisija stakleničkih plinova. Kontinuirano provodimo mjere za smanjenje onečišćenja te osiguravamo odgovorno zbrinjavanje otpada.

    Do 2030. godine poseban fokus bit će na smanjenju emisija stakleničkih plinova (GHG) u vlastitim operacijama, kao i duž cijelog lanca vrijednosti. U tom smjeru planiramo nove mjere, te dodjeljujemo potrebne resurse i odgovornosti unutar organizacije kako bismo osigurali njihovu učinkovitu provedbu.

  • Briga o djelatnicima i zajednici

    Nastojimo biti poželjan poslodavac na tržištu rada kako bi se privukli i zadržali najbolji kadrovi. Kontinuirano radimo na unapređenju uvjeta rada u suradnji sa predstavnicima radnika te povećanju zadovoljstva zaposlenika. Prioritet je sigurnost na radu i zaštita dobrobiti zaposlenika. Resursi se ulažu u razvoj kadrova, a svi imaju jednake prilike za zapošljavanje, napredovanje i osposobljavanje.

    Ulažemo u ljude jer vjerujemo da su zaposlenici temelj uspjeha Jadrolinije. Nastojimo biti poželjan poslodavac na tržištu rada, kako bismo privukli i zadržali kvalitetne kadrove. Kontinuirano unapređujemo radne uvjete u suradnji s predstavnicima radnika, s ciljem povećanja zadovoljstva i dobrobiti zaposlenika. Poseban naglasak stavljamo na sigurnost na radu i brigu o zdravlju. Ulažemo u razvoj kompetencija i karijera, osiguravamo jednake prilike za zapošljavanje, napredovanje i stručno usavršavanje za sve naše zaposlenike.

    •    Više o potpisivanju prvog Kolektivnog ugovora za kopnene zaposlenike saznajte ovdje.  

    Pokretač smo razvoja otočnih zajednica i poveznica s kopnom. Najveći smo pomorski putnički prijevoznik u Hrvatskoj te važan dionik u razvoju turizma, gospodarstva i poboljšanja kvalitete života lokalnog stanovništva, a dodatno doprinosimo zajednici organiziranjem izvanrednih linija, donacijama i sponzorstvima, podrškom organizacijama civilnog društva i lokalnim projektima. Na taj način pozitivno utječemo na zaštitu okoliša, promociju sporta i kulturne baštine, obrazovanje i umjetnost, te sveukupni doprinos razvoju otoka.

    Kao najveći pomorski putnički prijevoznik u Hrvatskoj, Jadrolinija je važna poveznica otoka i kopna te aktivni pokretač razvoja otočnih zajednica. Naša uloga nadilazi prijevoz – doprinosimo razvoju turizma, lokalnog gospodarstva i kvaliteti života stanovnika obalnog i otočnog područja. Posebnu vrijednost zajednici stvaramo organiziranjem izvanrednih linija, pružanjem donacija i sponzorstava, te podrškom projektima i organizacijama civilnog društva. Na taj način pozitivno utječemo na zaštitu okoliša, promociju sporta i kulturne baštine, obrazovanje, umjetnost i sveukupni društveni razvoj.

  • Korporativno upravljanje

    Naš je temeljni cilj promicati visoke standarde poštovanja ljudskih i radničkih prava, zaštite okoliša i etičnog poslovanja – kako unutar Jadrolinije, tako i među svim dionicima u lancu opskrbe. U tom smo smjeru donijeli Kodeks poslovnog ponašanja za zaposlenike te Kodeks poslovnog ponašanja za dobavljače, čime smo jasno definirali očekivanja, vrijednosti i načela kojih se svi trebaju pridržavati u svakodnevnom poslovanju.

    Kodeksom poslovnog ponašanja za zaposlenike promičemo ključne vrijednosti;

    • Integritet: naše djelovanje i postupanje prema korisnicima naših usluga, našim zaposlenicima, našim poslovnim partnerima, nadležnim vladinim i nadzornim tijelima, našim konkurentima, medijima i društvu u cjelini je potpuno. Integritet podrazumijeva besprijekornost moralnih vrijednosti i obveza.
    • Odgovornost: svoje obveze ispunjavamo i preuzimamo odgovornost za svoje djelovanje.
    • Jednakost: potičemo jednakost prilika i okruženje obilježeno poštenim ponašanjem i slobodno od uznemiravanja svake vrste.
    • Vladavina prava: pridržavamo se zakona i svih internih i eksternih propisa, pravilnika i standarda.
    • Transparentnost: podržavamo konstruktivan, transparentan i otvoren dijalog, temeljen na i profesionalnosti.
    • Sustav sigurnosti: kontinuiranim usavršavanjem i razvojem sustava sigurnosti, sustava sigurnog upravljanja brodovima i zaštite okoliša sukladno važećim propisima i međunarodnim konvencijama.
    • Kooperativnost: promoviramo kulturu kooperativnosti i timskog rada, adekvatno motivirani i zadovoljni zaposlenici ključni su faktor u ostvarivanju kvalitete dodatnih vrijednosti kao i osnova modernog i konkurentnog subjekta na tržištu.

    Kodeksom ponašanja za dobavljače postavili smo osnovne smjernice za etičko ponašanje dobavljača Jadrolinije kako bi odgovorno poslovali i pridonijeli održivosti lanca vrijednosti. Očekujemo da se naši dobavljači pridržavaju tih standarda u svom poslovanju i primjenjuju ih na svoje dobavne lance. Jadrolinija zahtijeva od svojih dobavljača da poštuju sva načela navedena u nastavku ovog Kodeksa u najvećoj mogućoj mjeri, a odredbe ovog Kodeksa predstavljaju sastavni dio dokumentacije o nabavi, te će biti priložen Dokumentacijama o nabavi, odnosno svakom dobavljaču će biti dostupan link na Kodeks, naveden u Dokumentaciji o nabavi.

    Predani smo ispunjavanju svih primjenjivih zahtjeva, uključujući potrebe i očekivanja naših putnika, zakonske propise, industrijske standarde te ISO norme sustava upravljanja.  Naša misija je osigurati kvalitetne usluge u skladu s najvišim standardima pomorske sigurnosti, ekološke odgovornosti i operativne učinkovitosti.

    Certifikati

    Jadrolinija sudjeluje u projektu CYSCROMS, koji je započeo u listopadu 2023. i traje do rujna 2026. godine. Projekt je prepoznat kao strateški važan za jačanje kibernetičke sigurnosti u pomorskom prometu, s ciljem podizanja razine kibernetičke zrelosti i otpornosti, kao i osiguravanja neometanog pružanja usluga u skladu s zakonodavstvom Europske unije i nacionalnim propisima.

    •   Više o sudjelovanju Jadrolinije u projektu CYSCROMS možete pročitati ovdje.  

Jadrolinija

072 30 33 37

Cijena poziva s fiksne mreže je 0,03 EUR/min